tisdag 17 november 2009

Brösttorterad!

Eller ja, mammografi kallas det visst...*pffft* Kanske ska ta det från början...

För ca en månad sedan höll jag på att få en hjärtattack i duschen när jag kände en knöl i bröstet. På vårdcentralen sa hon att jag skulle vänta ett par veckor eftersom det var precis vid menstruationen. Sagt och gjort...väntade...väntade och väntade men den försvann inte utan istället dök det upp en till!!!!
Då blev det fart på doktorerna och jag fick tid rätt omedelbart. Mammografi igår alltså. Djävulens redskap! Men ok, det hjälper ju till att den kan hitta cancer så...

Nu till det lite roliga! B? Lyssnar du?;)

Herr Doktor (en riktig hunk dessutom) ville göra ett ultraljud efteråt och klämde och tittade, tittade och klämde. Till sist sa han, "Har du fått en rejält slag på bröstet eller så?" Jag hickade till och tänkte ju genast på när jag och B fotograferade och lekte sist. "Njae, det vet jag inte", säger jag och rodnar som en nygrillad julgris. "Märkligt", mumlar doktor snygg.
"Jaja, du har helt enkelt en inflamerad tutte", säger han till sist och skrattar lite.
Mycket skall man vara med om! Så nu är jag beordrad medicin, vila och låta tutten få vara ifred utan peta och greja med den, i minst en månad!:) Hahahhahhahhahhahahhah!
Dumma B, som inflamerar lilla tutten min;)

Pussar och smek!

1 kommentar:

  1. http://3.bp.blogspot.com/_xL38-UH51w8/Sw9Tp2Zq23I/AAAAAAAAAGY/dmbpogxZKnM/s1600/blogg091127.jpg

    SvaraRadera