söndag 11 oktober 2009

En dröm


Vaknade i morse andfådd, svettig och hade ett fjompigt leende på läpparna... Jag vet att det låter lite påhittat, men det var det inte! Jag lovar!

Hoppade snabbt upp ur sängen (hur snabbt min "lilla" kropp kan hoppa ur en säng ska vi inte gå in på) och drog i gång laptopen för att skriva ner den dröm jag haft.


Jag och min B (B=bästis) har i ett par dagar pratat om att göra en fotoserie med mig som objekt och det var med det i tankarna jag somnade. Tänkte på olika häftiga bakgrunder man kunde ha, hur jag skulle se ut, redskap som kan användas...


Drömmen tog mig till ett kryssningsfartyg! Då menar jag inte något så lyxigt som ett fartyg som seglar i karibien utan typ Cinderella:) Jag stod svankandes mot en stor spis i deras grovkök, helt naken. Alla plattorna på spisen var upptagna av kokande grytor som spydde ut het och fuktig ånga i hela rummet. Mitt långa hår låg klistrat i pannan och mot ryggen. Kroppen värkte av B´s arbete med den. Han ville ha den härligt märkt så det skulle synas ordentligt på de svartvita bilderna. B använde allt som han kunde hitta i köket, stekspade, fuktiga och snärtiga handdukar och dessutom hans egna läderbälte.

I munnen bar jag en vacker gag i svart gummi med silverremmar. Jag kände mig vacker när vi började, nu kände jag mig bara väldigt väldigt liten...och skör... Våndades... Ville att allt skulle ta slut och samtidigt fortsätta för evigt.


Jag vände mig mot B där han stod bakom kameran och knäppte bild efter bild allteftersom jag rörde min kropp för att försöka undkomma obehaget i att stå över den heta ånga som pyste mig rakt i ansiktet.

I ett taffligt försök att göra B´s jobb (alltså bry mig om hur jag såg ut) drog jag handen över min mun för att få bort den sträng av saliv som förnedrande hängde från min mun... Det skulle jag så klart inte ha gjort!

B började packa ner kameran och sa att det var klart nu, eller rättare sagt, att fotona han ville ha var tagna...


Ni kan nog bara ana vilket straffet blev för salivborttagningsförsöket. Några av er tror säkert att jag fick pisk, andra att jag fick suga av honom... Nix! B vet att det värsta jag vet är förnedringens lekar, att mitt blyga jag hatar att visa upp mig... Jag fick klä mig i en klänning jag hade med mig, en svart tight, rätt lång...inga underkläder....och gå upp med honom promenerandes bakom mig. I baren beställde jag två glas vitt och gick och satte mig vid det bord han hade satt sig vid. Så började den vidriga väntan. När B vände sig mot mig, smekte mig över kinden och sa "Nu är det dags" kände jag gråten i halsen...men jag gjorde det. Ensam gick jag upp på dansgolvet som var rätt tomt på folk vid den här tidpunkten...jag blundade och dansade...försökte inte ens dansa snyggt eller förföriskt utan kämpade bara med att inte springa skrikandes därifrån. Musiken tystnade och jag skulle äntligen få gå och sätta mig igen. Jag tittade upp och såg B´s leende ögon vid bordet...och då log jag självsäkert tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar